digital strateg

På Grit är vi en samling analytiska, kreativa, strategiska, affärsdrivna personer som alla har en sak gemensamt – en passionerad drivkraft för marknadsföring och marknadskommunikation. Vi har alla olika bakgrund och jobbar med olika delar av processen och vår styrka sitter i samarbetet, när alla enskilda delar kommer samman och vi åstadkommer fantastiska resultat för våra kunder tillsammans.

Vår filosofi grundar sig i att erbjuda kunder enkel kontakt och ett stort spektrum av marknadsföringsinsatser där vi hjälper företag från idé till färdig produkt och från punktinsats till helhetsgrepp.

En del av vår verksamhet grundar sig i strategiska köp för programmatisk annonsering samt i sociala medier och sökmedier. Vi analyserar, planerar, optimerar och genomför marknadsföringsinsatser i dessa kanaler och nu behöver vi förstärka vårt digitala team.

tjänst: digital strateg
omfattning: heltid
ort: flexibel
tillträde: rätt person kan tillträda snarast

din roll.

Arbetsuppgifterna består av att planera, drifta, optimera och följa upp kampanjer och aktiveringar på bl a sociala medier och Googles plattformar. Du arbetar strategiskt och operativt i olika kundprojekt, från idé till analys efter avslutad leverans. Du deltar i kundmöten och ansvarar för beställardialog kring vissa projekt och produkter.

I rollen ingår också löpande omvärldsbevakning, produktutveckling och kunskapsöverföring till andra funktioner inom bolaget.

Som digital strateg ingår du i ett team på sex specialister med olika spetskompetenser, där du har möjlighet att påverka din roll och utveckling över tid. För rätt person finns möjlighet att göra en spännande resa både tillsammans med Grit, våra kunder och som specialist.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Placeringsorten är flexibel. Våra specialister utgår i dagsläget från våra kontor i centrala Umeå och Skellefteå.

Vi ser gärna att du som söker uppfyller följande kvalifikationer.

  • Akademisk utbildning inom ekonomi/marknadsföring, statistik, systemvetenskap eller annan relevant utbildning
  • Erfarenhet av någon eller några av följande plattformar: Facebook Ads Manager, LinkedIn Campaign Manager, Snap Ads Manager, Pinterest Ads, TikTok Ads, Google Ads, Google Display, Google Shopping, Youtube eller programmatiska köp

 

 

dina arbetsuppgifter består bland annat av.

  • Sätta upp, hantera och optimera digital marknadsföring i givna kanaler
  • Analysera statistik utifrån uppsatta mål samt ge förbättringsförslag

meriterande erfarenheter och kompetenser.

  • Erfarenhet av digitala kundresor och webbanalys, exempelvis CRO, SEO eller UX
  • Erfarenhet av e-handel, gärna på flera marknader
  • Erfarenhet av Google Analytics, Tag Manager och Datastudio
  • Erfarenhet av uppdrag som beställare eller utförare av byråtjänster

om gritmedia.

Hos oss är det digitala marknadsföringslandskapet under ständig förändring och därför är vi alltid intresserade av att utöka verksamheten med nya kompetenser, breda kompetenser och riktigt spetsiga kompetenser. Känner du att du vill vara en del av vår resa? Skicka in en ansökan och berätta mer om hur du kan berika vår verksamhet.

Grit Media har kontor i Luleå, Skellefteå, Östersund, Eskilstuna, Stockholm och Umeå. Tillsammans hanterar vi digital marknadsföring, filmproduktion, grafisk produktion, sociala medier, radio, digitala utomhusskyltar, webb och mycket mer.

Scroll to Top

ansökan.

ange dina kontaktuppgifter och ladda upp ditt cv.

cv & personligt brev

tillåtna filtyper: doc, docx, pdf, txt

bli kontaktad.

boka in ett kostnadsfritt uppstartsmöte

tack för din ansökan!

vad roligt att du sökt jobb hos oss! vi arbetar för fullt med att gå igenom alla ansökningar och kommer att kontakta dig om du gått vidare.