Grit tecknar avtal med Panasonic Nordic

Den norrländska mediebyrån Grit har tecknat ett avtal med Panasonic Nordic, om att hantera medieköp på den nordiska marknaden i segmentet Heating & Cooling. Utöver medieköpen kommer Grit även att jobba strategiskt med målgruppssegmentering och analys. Avtalet är skrivet på 12 månader, med möjlighet till löpande förlängning, och värt upp till 20 miljoner kronor.

– Jättespännande med en ny kund som är verksamma inom ett snabbt växande område, säger Andreas Andersson, försäljningschef och partner på Grit.

Den norrländska mediebyrån Grit, som är inriktad på digital marknadsföring, har senaste året bland annat tecknat avtal med det internationella verkstadsföretaget Rototilt och fått i uppdrag att driva energidrycksföretaget Celsius digitala närvaro i Norden samt även samarbeta med företagets huvudkontor i USA. Panasonic Nordic är nästa avtal med internationell koppling.

– Grit erbjuder ett mervärde inom traditionella mediebyråköp när det gäller analys, uppföljning, research och plattformsexpertis. Det är också en byrå som vi kan ha tät kontakt med och snabbt få råd och hjälp av på ett smidigt sätt, säger Frida Rosenlind, marknadsansvarig på Panasonic Nordic.

– Avtalet visar att vi är konkurrenskraftiga när det gäller stora uppdrag, både nationella och internationella, där det krävs strategisk höjd på medieköpen, säger Andreas Andersson.

Utöver medieköpen kommer Grit även att jobba strategiskt med Panasonic Nordics målgruppssegmentering samt arbeta med strategier för digitala medieköp tillsammans med en annan aktör.

– Våra förväntningar på Grit är att de ska ge oss en bättre förståelse för vilka kanaler vi ska fokusera på och att vi ska bli mer datadrivna och grundliga i våra analyser och uppföljningar. Det i sin tur kommer leda till att vi kan skapa så genomtänkta medieplaner som möjligt och få ut maximalt av de pengar vi satsar på marknadsföring, säger Frida Rosenlind.

Panasonic Nordic är verksamma inom värme- och kylsystemlösningar för allt från villor till större kommersiella byggnader som exempelvis hotell. Området har vuxit snabbt de senaste åren, mycket tack vare EU:s mål kring miljöfrågor där energieffektiva uppvärmningslösningar, som värmepumpar, spelar en stor roll.

GRIT

Vill du ha hjälp?

Här tar vi första steget mot att tillsammans skapa bättre marknadsföring. kontakta oss så hör vi av oss inom 48h och berättar hur

fler inlägg

Viktiga Insikter från Multichannel Marketing Report 2023: Vad betyder det för din e-handel?
Youtube shorts är ett nytt sätt att nå ut till din målgrupp med korta och engagerande videor. Med Youtube shorts kan du...
Google Consent Mode v2 – Det här gäller för dig som annonserar på Google Ads Du har kanske hört att det snackats...
I en värld där det digitala landskapet förändras i en allt snabbare takt, är det av största vikt för företag att anpassa...
Rulla till toppen