GRIT växer och tar stafettpinnen för e-handel i Norrland

Digitala marknadsföringsbyrån Grit med bas i Umeå gör stark rekryteringsoffensiv. Nu rekryteras e-handelsspecialisten Simon Lyxell till tjänsten som digital strateg på Grit. Hans uppdrag blir att utveckla norrländsk e-handel genom insikt, strategi och genom att introducera nya sätt att synas på och sälja från. 

Simon Lyxell lämnar uppdraget i Göteborg som SEM/SEO-specialist på MM Sports för att gå till Grit med placering på kontoret i Skellefteå. Hans uppdrag blir att med e-handel i fokus arbeta strategiskt med Googles produkter och som expert utveckla företags onlineförsäljning och skapa resultat. 

 – Med min specialistkunskap inom Google-annonsering vill jag göra skillnad för företag som önskar skapa resultat för sin e-handel. Grit är en spännande byrå med stor potential. Utvecklingen inom datadriven marknadsföring sker dock blixtsnabbt, vilket gör framgångsrik e-handel till en utmaning för många företag. Ett av mina expertområden är Google Shopping, något som Google styr allt mer fokus åt. Som e-handlare har du chans att synas med dina produkter direkt i sökresultatet, i det exakta ögonblicket slutkunden letar efter dem, men för att vara framgångsrik krävs rätt strategi och rätt teknik. Som del i ett starkt digitalt team på Grit ser jag många möjligheter att hjälpa våra kunder att växa, säger Simon Lyxell.  

Senast arbetade Simon Lyxell med sökmotoroptimering och sökordsmarknadsföring i rollen SEM/SEO-specialist på MM Sports, en av Nordens största leverantörer av kosttillskott. Dessförinnan med Google Ads-expertis och videomarknadsföring på digitala byrån Here i Göteborg. Nu byter han alltså storstadsregion mot Norrlandskusten, där Grit med sina strategiskt placerade kontor erbjuder en gynnsam kontakt med regionens företag och tongivande branscher.   

– Företagets värderingar och syn på digital marknadsföring lirar direkt med hur jag vill arbeta. Inte minst är Grits ambitioner och vilja att ta nästa steg väldigt lockande för mig, säger Simon Lyxell om det nya jobbet. Den kanske största anledning till att jag valde att lämna Göteborg är att jag tror starkt på Skellefteå som stad. Det är sällan det sker en sådan kraftig tillväxt på så kort tid och denna transformation har jag nu förmånen att följa på nära håll. Jag är övertygad om att såväl företags- som kulturlivet kommer få ett ordentligt uppsving – och där kommer behovet av bra digital marknadsföring finnas.  

– Simon Lyxell blir ett värdefullt tillskott i bolagets stora satsning på att ta lead på digital marknadsföring. Han kommer att utgå från Skellefteåkontoret men bidra övergripande med sin specialistkompetens och säkerställa att samtliga kunder får maximal nytta av sina marknadssatsningar, säger Emil Petterson VD på Grit.  
  

Byrå i expansion 
Grit är en Norrlandsgrundad byrå i expansion, med fokus på digital marknadsföring. Med bas i Umeå fördelas medarbetarna på kontor i Luleå, Skellefteå, Umeå och Stockholm. Utöver de lokala kontoren arbetar Grit i ett väl utvecklat nätverk av samarbetsavtal med byråer på flertal orter runtom i Sverige.  
Fokus är att hjälpa företag skapa bättre och smartare marknadsföring genom insikt och strategi och nya sätt att synas på. 
Mer information om bolaget finns på ​ https://gritmedia.se/ 
 
 
FÖR MER INFORMATION 

Emil Pettersson 
VD, Grit 
Tel: +46 72 – 584 97 16 
emil.pettersson@gritmedia.se 

Simon Lyxell 
Digital strateg, Grit Skellefteå 
Tel: +46 920 – 50 29 86 
simon.lyxell@gritmedia.se 

 

 

Scroll to Top

bli kontaktad.

boka in ett kostnadsfritt uppstartsmöte