google ads.

vill du ha hjälp med effektiv sökmotorannonsering?

marknadsföring i google ads.

Google Ads är det samlade namnet på tjänster som berör annonsering i Googles tjänster och inkluderar söktmotorannonsering i Google, Google Shopping, displayannonsering och videoannonsering på Youtube. Tack vare en omfattande plattform med många olika annonseringsmöjligheter är Google Ads ett starkt verktyg för att nå ut med ditt budskap. Tidigare gick det under namnet Google AdWords.
Vi är certifierad Google partner, vilket innebär att vi uppfyller de höga krav som Google ställer på byråer för att hantera kampanjer i Google Ads.

grit är din byrå för google ads.

Vi hjälper dig med alla detaljer som rör din Google Ads-annonsering. Från att föreslå relevanta sökord eller bildannonser till att planera kampanjupplägg till att analysera och rapportera resultat. Vi tillhandahåller realtidsrapportering där du när som helst under kampanjen kan se antal klick och visningar, vilka sökord/annonser som presterar bäst och vilka kostnader som är knutna till dem.
Som ett ytterligare steg kan vi hjälpa till att mäta och följa upp konverteringar på din landningssida genom Google Analytics. Det bidrar till att få en bättre bild över vilka sökord eller annonser som faktiskt får besökare att utföra en åtgärd eller handling (till exempel genomföra ett köp, anmäla sig till ett nyhetsbrev, fylla i ett kontaktformulär) samt till vilken kostnad.

betala för relevant trafik.​

Betalningsmodellen för dessa typer av sponsrade länkar kallas PPC – Pay Per Click – och som namnet antyder betalar du bara för annonsen när någon klickat på den. Det innebär att din annons kan visas hur många gånger som helst utan att det påverkar kostnaden.
Priset per klick styrs genom ett auktionsförfarande som i sin tur styr annonsplacering. Med relevanta sökord, välskriven annonstext och en relevant och väl utformad landningssida kan vi öka kampanjens kvalitet, vilket leder till bättre placering till en lägre klickkostnad.

sökordsannonsering.

Att annonsera genom sökord innebär att en annons visas för en specifik sökning i en sökmotor. Genom att buda på sökord eller fraser kan din annons visas som en av de fyra översta resultaten i sökningen när någon söker efter produkter, tjänster eller information som din sida tillhandahåller.

displayannonsering.

Snygga bildannonser drar till sig uppmärksamhet och väcker intresse att klicka vidare. Genom distribution i Googles displaynätverk – som innehåller miljoner webbplatser, Gmail-postlådor och Youtube-kanaler – når du ut brett med ditt budskap. Det kan liknas vid annan programmatisk annonsering.

videoannonsering.

Youtube är världens största plattform för video och att annonsera med video på Youtube gör att ditt företag eller din produkt visas i relevanta Youtube-kanaler och för en relevant målgrupp. Videokampanjer engagerar och inspirerar till att klicka sig vidare till din hemsida för att få mer information eller för att konvertera mot exempelvis ett köp.

google shopping.

Med hjälp av shoppingannonser kan specifika produkter från din webshop visas direkt i sökresultaten. Det hjälper till att öka relevant trafik till din e-handelsbutik samt gör att intresserade besökare kommer närmare en köpkonvertering.