snapchat.

vill du ha hjälp med snapchat?

nå din målgrupp med snapchat-annonsering.

Bland Snapchats användare är det tydligt att den yngre delen av målgruppen är dominerande men under senare år har användandet i högre åldrar ökat rejält. Det har på kort tid vuxit till att bli den tredje största sociala medieplattformen i Sverige.

Att annonsera på Snapchat särskiljer sig något från övriga sociala medier på så sätt att du som annonsör inte har någon egen företagsprofil som användare kan interagera med. Du har dock alltid ditt företagsnamn synligt vid annonsering men tack vare begränsad företagsinteraktion är det klokt att vara tydlig med ditt varumärke och ditt innehåll när du annonserar.

använder snapchat.

stå ut i mängden med kreativt innehåll.

Innehåll är en viktig aspekt av Snapchat och man bör tänka på att se plattformen som ett forum att berätta om ditt varumärke och bygga engagemang därigenom. Arbeta med kreativitet, humor och storytelling genom din varumärkeskommunikation snarare än att översätta renodlade reklamannonser till plattformen.

fokus på mobil annonsering.

Då Snapchat endast finns som app för mobila enheter är också allt annonsmaterial begränsat till att vara mobilanpassat i ett stående format. Annonsmaterial kan vara bild eller videomaterial men du har också möjligheten att använda dig av ett eget filter. Filtret gör att användare kan interagera med ditt varumärke och dela med sig av Snaps med ditt filter till andra och på så sätt sprida budskap och varumärke vidare.

könsfördelning.
åldersfördelning.

mät interaktion och engagemang på snapchat.

Plattformen ger dig möjlighet att följa upp och mäta konverteringar och leads genom din annonsering. På så sätt kan du, beroende på målsättningen med din annonsering, ha kontroll över huruvida dina marknadsföringsinsatser ger avkastning till verksamheten.

därför ska du synas på snapchat.

  • ung och aktiv målgrupp
  • kommunicera kreativt med dina kunder
  • annonsering på Snapchat är mätbar
Scroll to Top

bli kontaktad.

boka in ett kostnadsfritt uppstartsmöte