Mediebyrån Grit växer och anställer två nya specialister

Mediebyrån Grit rekryterar två nya digitala specialister för att möta ökad efterfrågan. Kim Högberg kommer närmast från ett uppdrag som affärs- och produktvecklare på auktionssajten Vaxxa.se och Malin Klockare Gullesjö från en tjänst som CRM-ansvarig på Kronans Apotek. Båda kommer att vara stationerade i Skellefteå.

– Två starka nyförvärv som gör att vi vässar vårt erbjudande ytterligare och kan fortsätta växa med fler kunder, säger Jacob Marklund, tf platschef på Grit i Skellefteå.

JW_220309_122940_webb_&_socialmedia

Den norrländska mediebyrån Grit växer snabbt och har den senaste tiden bland annat skrivit avtal med Brottsofferjouren, energidrycksföretaget Celsius, Kinnarps och Skellefteå kommun.

– Vår specialistkompetens inom digital marknadsföring och strategiska medieköp ligger rätt i tiden. Vi märker en stor efterfrågan från kunder i hela Sverige som vill anlita oss för att effektivisera sin marknadsföring, säger Jacob Marklund.

Kim Högberg kommer närmast från en tjänst som affärs- och produktutvecklare på auktionssajten Vaxxa.se Han har tidigare jobbat som digital strateg inom bland annat Pite Havsbad Group och StudentConsulting Group. Kim kommer från Piteå och är nybliven Skellefteåbo.

Malin Klockare Gullesjö kommer från ett uppdrag som CRM-ansvarig på Kronans Apotek. Hon har erfarenhet av strategiskt och operativt arbete inom sökmotoroptimering, e-handel samt personaliserad content och digital marknadsföring inom bland annat rese- och finansbranschen. Malin vänder hem efter elva år i Stockholm.

– Det är hård konkurrens när det gäller att rekrytera digitala specialister inom vårt område. Vi är därför jätteglada över att Kim och Malin valde Grit, det är ett kvitto på att vi är en attraktiv arbetsgivare. Det är också en offensiv signal till både lokala och rikstäckande kunder om att vi höjer vår expertis ytterligare, säger Susanne Laitinen, avdelningschef digital strategi på Grit.

För mer information, vänligen kontakta:
Jacob Marklund, tf platschef Skellefteå, 073-091 68 38, jacob@gritmedia.se

Susanne Laitinen, avdelningschef digital strategi, 090-206 48 15, susanne.laitinen@gritmedia.se

Om Grit
Grit är en mediebyrå grundad i Norrland, inriktad på digital marknadsföring. Fokus är att hjälpa företag skapa bättre och smartare marknadsföring genom insikt och strategi och nya sätt att synas på. Med bas i Umeå fördelas medarbetarna på kontor i Luleå, Skellefteå, Umeå och Stockholm. Utöver de lokala kontoren arbetar Grit i ett nätverk med samarbetspartners på flera orter i Sverige. Byrån arbetar främst med svenska kunder men gör det via medieköp över hela världen. Grit har 20 anställda och omsätter ca 40 miljoner kronor.
Mer information: ​ https://gritmedia.se/

fler inlägg

Marknadsföring är minst sagt snabbföränderligt, därför är det viktigt att hänga med i dom senaste trenderna för att hålla dig steget före...
A/B-testning är en metod som används för att jämföra två olika versioner av något (till exempel en webbsida, en e-postkampanj eller en...
Nu har vi ju (officiellt) inte någon lågkonjunktur. Men ponera att vi SKULLE ha det. Då hade mitt blogginlägg om detta sett...
Den norrländska mediebyrån Grit har i konkurrens med 250 andra svenska byråer utsetts till Årets Arbetsgivare. Utmärkelsen delades ut vid den prestigefyllda...
I måndags offentliggjorde Regi Research & Strategi nomineringarna av sin årliga bransch- och kundstudie och vi är otroligt stolta och ödmjuka över...
GDPR kräver att man har en Consent-lösning för att spåra sina besökare på sin webbplats och app. Google Consent Mode ser till...

Vill du ha hjälp?

Här tar vi första steget mot att tillsammans skapa bättre marknadsföring. kontakta oss så hör vi av oss inom 48h och berättar hur

Scroll to Top
Scroll to Top