Ny huvudägare i GRIT – fortsätter tillväxtresan med bibehållen entreprenörsanda

Grit_profilbilder_2_980x600

I fredags blev det officiellt att VK Media nu är ny huvudägare i GRIT, efter att ha förvärvat 60% av aktierna i Grit Media Holding AB från tidigare huvudägare Nornan Invest. Formellt slutförs affären i januari nästa år. För GRITs dagliga verksamhet innebär detta inga strukturella förändringar; bolaget kommer att fortsätta arbeta som vanligt, med samma fokus och engagemang.

-Vi är glada att välkomna en ny huvudägare som delar vår vision och vårt sätt att arbeta. För oss är det avgörande att få fortsätta vara GRIT – ett självständigt och entreprenörsdrivet företag med våra kunder och team i fokus, säger GRITs VD Emil Pettersson

De fem minoritetsägarna – Emil Pettersson, Moa Lidman, Ludwig Olofsson, Andreas Andersson och Jacob Marklund – behåller sina roller och ägarandelar, vilket understryker GRITs identitet som ett entreprenörsdrivet bolag. Med stöd från VK Media planerar GRIT att fortsätta sin ambitiösa tillväxtresa, med sikte på att stärka sin position både på den nationella och internationella marknaden. Detta partnerskap skapar nya möjligheter att växa och utveckla bolagets strategier för framtiden.

-Vi är måna om att bibehålla den kultur som har byggt GRITs framgång. Där utgör den upparbetade kompetensen hos personalen och deras arbetssätt ett kärnvärde. För GRIT är det business as usual med fortsatt högt ställda mål som gäller. Fortsätter Jimmie Näslund, VD VK Media.

Vill du ha hjälp?

Här tar vi första steget mot att tillsammans skapa bättre marknadsföring. kontakta oss så hör vi av oss inom 48h och berättar hur

fler inlägg

Viktiga Insikter från Multichannel Marketing Report 2023: Vad betyder det för din e-handel?
Youtube shorts är ett nytt sätt att nå ut till din målgrupp med korta och engagerande videor. Med Youtube shorts kan du...
Google Consent Mode v2 – Det här gäller för dig som annonserar på Google Ads Du har kanske hört att det snackats...
I en värld där det digitala landskapet förändras i en allt snabbare takt, är det av största vikt för företag att anpassa...
Meta har tagit ett djärvt kliv in i framtiden för sociala medier med lanseringen av sin annonsfria prenumerationstjänst på Facebook och Instagram....
Rulla till toppen