remarketing
återannonsera via Google Display.
Google Ads Displaynätverk, som är en typ av programmatisk annonsering, når fler än 90% av internetanvändarna världen över. Med 1 miljard användare nådda och över 1 biljon exponeringar varje månad är Displaynätverket ett enormt verktyg där vi kan spetsa marknadsföringen mot just de målgruppssegment som är intressanta för er verksamhet.
Med remarketing kan vi specifikt rikta in oss mot de användare som besökt er hemsida, men som inte genomfört en åtgärd. På så sätt kan vi nå era icke-konverterare på ett kostnadseffektivt sätt.
hur viktigt är det att optimera dina displayannonser?
Utan optimering kommer Google visa dina annonser på ett brett urval av webbplatser och appar online, utan någon egentlig hänsyn till vad som fungerar och inte. Med hjälp av optimering kan vi säkerställa att ditt varumärke syns i rätt kontext, på rätt webbplatser och i rätt annonsutrymmen. På så sätt minimerar vi den kostnad som går till ineffektiva placeringar och spenderar pengarna där de gör mest nytta.
fungerar som en byrå, känns som en kollega
Vanliga frågor om google display
Googles display-nätverk (GDN, Google Display Network) är ett stort nätverk av olika webbplatser och mobilappar som anslutits till Google Ads för att erbjuda möjligheten för dig att visa dina annonser på dessa. Faktum är att 90% av internetanvändarna i världen nås av nätverket och Google visar över 1 biljon exponeringar till över 1 miljard människor varje månad. I Googles Displaynätverk kan du visa bildannonser och rörliga GIF- eller HTML5-annonser till väl definierade målgrupper för att få ett effektivt resultat av din digitala marknadsföring.
Du kan välja vilka webbsidor annonserna skall synas på, eller visa dem där de gör mest nytta och samtidigt utesluta placeringar som är mindre effektiva. Detta arbete, att hitta och välja till/bort bra eller dåliga webbplatser är en stor del av den optimering vi gör när vi sköter dina kampanjer.
Utöver detta skapar vi med hjälp av vår breda erfarenhet och din insikt i dina kunder effektiva målgrupper för att rikta annonserna ytterligare. Dessa kan baseras på människors intressen, hur de tidigare sökt i Google, vilka webbsidor de tidigare besökt eller hur de interagerat med din webbplats.
Att lista alla webbplatser som ingår i Google Display är ett nästintill omöjligt jobb då nätverket är så pass enormt. Men du kan vara säker på att om du någon gång surfat runt på internet har du passerat, och kanske till och med klickat på en och annan Display-annons.
Det fina med det enorma urvalet är att om ni har några speciella önskemål på placeringar kan vi med största säkerhet tillmötesgå dessa. Och med hjälp av Google Ads avacerade algoritmer kan vi också nå de webbplatser som med störst sannolikhet ger bra effekt på er digitala marknadsföring, oavsett målsättning.
Vill du ha hjälp?
Här tar vi första steget mot att tillsammans skapa bättre marknadsföring. kontakta oss så hör vi av oss inom 48h och berättar hur