webbutveckling.

vill du ha en skräddarsydd webblösning?

vi skräddarsyr din webb efter dina önskemål.

Företagets hemsida är fortfarande ett av de vanligaste fönstren utåt för att kunna berätta mer om vilka tjänster eller produkter som erbjuds. Tillsammans med annan information, kontaktuppgifter och ofta en beskrivning av företaget brukar höra till för standardwebben, men det kan vara så mycket mer. För att en webb ska fylla sin funktion är det också på sin plats att den är bra sökmotoroptimerad, att den följer lagar och regelverk avseende besökares integritet samt att innehållet är relevant, laddar snabbt och att sidan är responsiv för olika enheter.

Vi hjälper dig att sätta samman en webb som både sökmotorer och dina besökare gillar och som samtidigt representerar ditt företag genom en snygg design. Genom utveckling och design i CMS-systemet WordPress gör vi dessutom så att det blir enklare för dig som kund att löpande uppdatera ditt företags sida med information och annat innehåll.

Våra utvecklare har lång erfarenhet och gedigen kunskap i att utveckla och designa webbsidor som är anpassade efter olika typer av företag och ändamål. Det kan vara den enklaste profilsidan och det kan vara den större webbshopen – vi skräddarsyr din webbsida så att den passar ditt företag.

sökmotoroptimering.

Sökmotoroptimering handlar om optimering av landningssidor för att synas så högt upp som möjligt i sökresultatet när någon söker på ett sökord relevant till din verksamhet eller dina produkter. Genom bra struktur och relevant innehåll på landningssidan, ger det besökaren ett mervärde och ökar chansen att ta position högt upp i sökmotorernas sökresultat. Det kommer att leda till fler besökare till hemsidan och även fler konverterande kunder genom att synas vid rätt tillfälle.

När det kommer till sökmotoroptimering finns det två huvudsakliga varianter – on page-optimering och off page-optimering – som båda har sina respektive förväntningar för att möta sökmotorernas krav. On page berör innehållsdetaljer såsom exempelvis sidstruktur, rubriker, textinnehåll och hur snabbt sidan laddar. Off page berör faktorer som bidrar till att öka sidans anseende genom exempelvis när andra sidor länkar till din sida på ett kvalitativt sätt.

webbshop/e-handel.

Om du tillhandahåller produkter eller tjänster genom ditt företag och vill kunna erbjuda dessa via en hemsida kan vi hjälpa dig att skapa en webbshop. Vi skräddarsyr din webbshop både designmässigt och informationsmässigt på ett sånt sätt som gör att du som ägare av sidan lätt kan underhålla sidan med exempelvis nya produkter eller ändringar av befintliga produkter.

Genom WordPress skapar vi design och stommen för sidan och genom Woocommerce sätter vi funktionaliteten för webbshopen. Woocommerce är både väl utvecklat och väl använt som e-handelslösning tack vare enkel hantering, flexibilitet och möjligheten att skala e-handeln till dina behov och önskemål.

Det finns ett stort och varierat av olika betalningsmetoder som enkelt kan kopplas på till din webbshop – kortbetalning, direktbetalning, Swish eller Klarna är bara några av dem. Därigenom är det ett tacksamt sätt att tillgodose dina kunders önskemål om betalningsalternativ när de genomför ett köp i din webbshop.

konverteringsoptimering.

Konverteringsoptimering innebär att analysera data och optimera innehållet på landningssidor och i annonser för att öka antalet besökare till en webbsida, och därmed öka antalet konverterande besökare på hemsidan.

Med konvertering menas att ett besök till din hemsida omvandlas till en utförd handling. Det kan vara till exempel att genomföra ett köp, fylla i ett kontaktformulär eller skriva upp sig för ett nyhetsbrev. Genom att mäta dessa handlingar kan du kontinuerligt se vad din webbsida lyckas med och vad den inte lyckas med, utifrån dina målsättningar.

För att mäta dessa handlingar använder vi oss dels av Google Analytics och Google Ads, och dels av sociala medie-plattformarnas respektive mätverktyg. Google Analytics tar in data för hela webbsidan och är lite som det stora paraplyet för all trafik och data som kommer in, medan sociala medie-plattformarnas mätverktyg är närmare knutet till den egna plattformen.

Vi hjälper er att:

  • Identifiera problem på lågpresterande landningssidor
  • Ta fram hypoteser om varför problemen uppstår
  • Jobba med A/B-tester för att testa hypoteser och öka konverteringsgraden