MedMera Bank väljer GRIT för sin största kampanj någonsin

MMB_Miljo_Stressad_250509

När MedMera Bank lanserar sin största rikskampanj hittills är det vi på GRIT som fått uppdraget att ansvara för mediestrategi och effektmätning.

Det kreativa konceptet – ”Mänskliga reaktioner”, framtaget av The ROMI Agency – fångar den där känslan många kan relatera till: bankfrustration i vardagen. Men i stället för pekpinnar möts vi av humor, igenkänning och en lösning som faktiskt förenklar.

– Vårt uppdrag är att se till att varje investerad krona ger både räckvidd och mätbara affärsresultat. Med en digital-first, always-on-struktur optimerar vi kampanjen i realtid samtidigt som vi bygger varumärke långsiktigt, säger Ludwig Olofsson, strateg och partner på GRIT.

Ränterasande och kundtjänsttrött? Vi fattar.

Kampanjen utgår från fyra känslor som många känner igen:
Ränterasande, Avgiftstressad, Ansöksanuppgiven och Kundtjänsttrött – små och stora irritationer som visar sig i våra vardagsreaktioner.

– Vi vill ge våra kunder en frustrationsfri vardag med schyssta, transparenta produkter, tillägger Cristian Lidström, försäljnings- och kommunikationschef på MedMera Bank.

GRIT-teamet bakom kampanjen

Från vårt håll är det Ludwig Olofsson, Emelie Ångström, Patricia Sundström, Mikael Hjelm, Simon Lyxell och Kim Högberg som är involverade i arbetet.

Vi är glada över förtroendet och ser fram emot att driva både mätbar effekt och en enklare bankvardag – tillsammans med MedMera Bank och ROMI.

MMB_Miljo_Rasande_250509

Vill du ha hjälp?

Här tar vi första steget mot att tillsammans skapa bättre marknadsföring. kontakta oss så hör vi av oss inom 48h och berättar hur

Rulla till toppen